Dagen Efter.....Studenten

Halloj på er gott folk!

Idag känner jag mej sååå häääär.....Över körd av en Ångvält är bara förnamnet..




Kvällen före va jobbig också men skoj...vi hade pyntat vår balkong med girlang och ballonger i samt flaggor..
det såg verkligen festligt ut(bilder kommer) sen när vi hämtat smörgåstårtor +vanliga gräddtårtorna..höll tjejerna på för fullt här hemma med att förbereda sej själva inför dagen..Naglar skulle fixas,ögonbryn noppas,och det största av allt HÅRET!!!!!!!!

Jag som inte tänkt eller orkat tänka på mej själv o mitt yttre blev ju också sugen på nåt och Tjejerna(Natta o Rozza)
Tyckte att jag skulle ligga med flätor....Ni vet som man gjorde när man va liten hihi...Jag sa men är inte det lite barnsligt då på en gammal Tant!!! Näe tyckte dom och medans Rozzaz franska manikyr var på torkning började Natta fläta mitt hår det fick bli lite större flätor än dom tänkt för jag var skittrött och ville bara gå o sussa och klockan var faktiskt Halv tolv,,men dom var pigg o uppspelt så jag fick snällt sitta o vänta på min tur emellan nagel fixningen...

När Rozzaz naglar torkat flätade hon resterande sida...

När jag kom upp på morron möttes jag av Rasheeds förvånade blick han sa Mommo STORT HÅR,,,Hahha ja jag tänkte inte på hur jag måst sett ut när jag klev upp...
Efter mer förberedelser o stress..så var det dags att ta ut flätorna oooo jisses vilket BURR hahahaha momo troll...
Jaa verkligen men det blev läckert faktiskt och jag var nöjd när jag fått fixa till det...









Tjejerna Lockade håret på varann fast dom hade satt upp det först i en svans sen gjorde dom korkskruvar...
Dom hade bestämt sej för att ha exact lika frisyrer och dom blev sååååååå söööööööta såååå hihi...





Niclas han skalade av sitt i sista minuten som vanligt kvällen före,,sen stack han iväg härifrån kl 6 på morron.. det var ju champagne frukost kl 7....Vilken Låååååååång jobbig dag det blev för han...




Så bar det då av in till Gävle och Borgis skolan....hittade som tur va perkering väldigt snabbt..
vädret höll som tur var uppe och inte ett regnstänk kom under själva utsläppet...Men vilket liv det är tut o tjut o gap o skrik,skratt o stoj...vi fick stå ganska så långt ifrån så det var svårt att både se o höra..men tillslut kom han ut först på trappan och hojta o härja.....sen när han äntligen hittade på oss blev det ju kramkalas o åtskilliga snören med blommor,mjukisdjur mm runt halsen...och foto foto foto...sen blev han även intervjuad av tidningen.AB...skoj...

men hans svar på en av frågorna fick man ju skämmas för...dom undra vad han skulle göra efter skolan nu då...
Hans svar:.......KANSKE SÖKA JOBB!!!!!!!!!

Kanske jajja,,,han var ju inte beredd eller i sitt sinnes fulla bruk heller...(champagne o öl hade ju intagits )så man får väl ha överseende med hans svar.....





Sen blev det marsch igenom stan för hans del sen åkte han o natta o Rasheed med deras pappa runt ett varv i stan...








sen hem och ta emot Gäster och fika


Det var skoj och det var en hel del som kom blev fullt hus...




Så nu känns det både skönt men lite vemodigt också...ens små telningar har liksom växt upp nu och är båda inne i vuxenlivet..Men man hoppas ju att det kommer att gå bra för dom och att det framförallt kommer att finnas jobb och att dom får va frisk och Bli Lyckliga.....






Så med lyckönskningar om välgång för Niclas o Natalie....

Grattis mina Älsklingar!!!! Igen ifrån Mammmaaa.........






Kommentarer
Postat av: Lena

Vad fina bilder Lisa.Och vad fint du hade gjort på balkongen.Det var din son alltså som tog studenten,eller?oj ja jag kom ihåg vad mycket jobb det var när Micke tog studenten.Man vart ju alldeles slut.

Kram på er alla!


skriv ett par söta ord till mej:

vem är du?:
kram?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

skriv vad du har på hjärtat :

Trackback
RSS 2.0