Hej på er!

Ja igår så drog vi iväg till stugan!! ojojoj så mycket som hänt så jag vet inte vart jag ska börja,,alltid blir det en story när vi är i farten..Antingen upp som en sol eller ner som en pannkaka...

Stress stress inann vi skulle iväg blev det,,sen när vi väl kom fram..Packades bilen ur..Sen fick dom fyrbenta springa ur och dom skenande som sjutton och det var såå skoj o se dom hur dom njöt i fulla drag...Medans hundarna roade sej...


kastade jag upp fönstren för vädring samt ut med dynor mm..Gubben åkte iväg och hämtade vatten + elaggregatet..
Jag tog en liten paus o satte mej i trädgårds möblerna för att ta en cig samt kika på hundarna som roade sej hejvilt..

Då börja Baura stormskälla o sticker iväg ner mot vägen PANIK!! Jag vrålar som en tok åt henne och skenar i min haltande stil iväg efter.. då vände hon precis och kommer tillbaks..

Jag satte mej igen och tände ciggen..då får jag syn på Hyresvärdens dotter som kommer upp mot oss och med sej har hon deras hund...PANIK igen...Jag får tag i båda hundarna och lyckas koppla dom..Jag vet ju inte hur den hunden är emot andra hundar och Baura är INTE så trevlig emot Tikar...JISSES jag kände bara men Guuud så mycket man ska tänka på...Sen fick hundarna vara kopplade en stund för säkerhets skull....

 mamma o pappa min som också slog följe för dom vaar sååå himla nyfiken på stället..Hjälpte mej att städa av det värsta (Jag hade naturligtvis Looovat att städa ur)Dum snäll som man är...så åtskilliga rått pruttar har man tömt ifrån skåp o skrymslen o vrår ISCH!!!
Kaffe skulle ju också kokas ganska så omgående När vattnet kommit..Jag började bulla upp fika bröd medans Urban fick fixa kaffet,,Jag är inte så van vid Gasol så det var bäst att han fick sköta det..och det fanns Gasol hade hyresvärden informerat oss om...Men precis när vattnet börjat bli varmt slocknade skiten och det var sluuuuut!

så ringde min ena bror och undrarde om han kunde komma över en sväng..Javisst sa Jag bara du tar med dej kaffe för här kommer det att dröja innan vi kan fixa ny gasol...Han bara skratta (Han är van vid våran otur)Jajaja jag fixar det ... 

När Urban hämtat aggregatet så fick han naturligtvis INTE igång det...Pappa o han höll på i ca 2 Timmar innan dom tillslut åkte iväg till macken och köpte tändstift + Gasol.....Då gick det igång på första rycket...Och vi kunde Äntligen koka kaffe,,för brorsan dröjde såklart!!!


vi fikade och grillade korv och började prata om hur elaggregatet funkade..Vi var ju tvungen att ha det inte bara för lyset utan för min snarkapparat också...och den går på bensin och jag fråga hur länge den tanken skulle räcka..jaaa den räcker länge den fick jag till svar...Jag sa att jaa så att det inte blir soppa torsk på den mitt inatten så jag får andnöd!!! och alla skratta åt det hahahah!!!Nej då ingen Risk...Då kände jag mej iallafall lugn för det...

sen åkte mina föräldrar hem..så då¨var det dags att börja o fixa till så vi fick värme i stor stugan eftersom det fanns en kamin där som skulle ge kanonvärme!!

Urban började tända i den medans jag fixade med diskvatten...Helt plötsligt vråålar han Öppna dörrn o fönstren det ryker in som sjutton här...OJOJOJOJ...TYPISKT!!

Men u Lugnade mej o sa ja det kan ju bli så här när den inte blivit eldad på ett tag..Jajjja...vovvarna o jag gick ut igen och lekte ett tag medans han fick greja där i lugn o ro...Under tiden laddadeJag  min ena telefon ur så jag fick gå till bilen o sätta den på laddning en stund,,samt att jag passade på att ringa hem till ungarna...Natta skratta såklart åt våran otur igen...

Och U kom o sa att nu har det slutat o rykt in men det luktar fortfarande väldigt mycket,,men kom in så får du känna om du kan stå ut med den lukten inatt...Jadå sa jag det går nog bra...så gick jag o tände värmeljus lite överallt för vi skulle ju ha det lite mysigt också Ubbe o jag med vin o ost och fira lite för att vi fått tag i en liten stuga..

När jag stog i köket och tände sista ljuset kände jag hur det börja lukta mer rök igen och urban svor faaan också nu blev det nåt jävla baksug igen på denna förbaskade kamin...och in vällde en massa jävla rök igen...

Jag bara börja asgarva o sa det är såååååååååå jäkla typiskt alltid blir det nåt tok...........



Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som det är skönt att vara hemma??

Blir nog bättre när ni kommit underfund med hur allt fungerar.



Kramisar Mia

2009-06-09 @ 23:13:19

skriv ett par söta ord till mej:

vem är du?:
kram?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

skriv vad du har på hjärtat :

Trackback
RSS 2.0